Veelgestelde vragen - FAQ

Wordt een bestelling gratis bezorgd? 

Jouw bestelling wordt gratis verzonden voor bestellingen boven €50. Onder de €50 betaal je € 3,95 verzendkosten.

 

Ik heb mijn pakket niet ontvangen

Vervelend dat je het niet ontvangen hebt ondanks dat er in de tracking staat dat jouw pakket bezorgd is. Om er voor te zorgen dat je het pakket snel thuis hebt, kunnen wij samen een aantal stappen doornemen terwijl wij het onderzoek afwachten. De stappen zijn: 

  • Bij de buren kijken. Vaak bezorgen koeriers pakketten bij de buren, maar vergeten zij soms een briefje bij jou in de bus te doen. Het is daarom handig als je langs een paar buren gaat die naast of tegenover jou wonen. 
  • Het pakketje ligt in jouw voor- of achtertuin. Soms leggen zij het onder een bankje, tussen de planten of in een (afval)bak. Dit is niet de bedoeling, maar helaas komt dit incidenteel voor. Mocht het zo geweest zijn, laat het ons weten zodat wij hier een melding van kunnen maken. 
  • Iemand in het huishouden heeft het ontvangen zonder dat je ervan op de hoogte bent. 
  • Pakket is geleverd bij een pakketshop in de buurt. Gezien er geen briefje is achterhalen of mail is gestuurd, kan je de dichtstbijzijnde pakketshops bezoeken/bellen om te vragen of het daar ligt. 

Ik heb geen track and trace gehad

Op werkdagen ontvang je van ons een e-mail om jouw bestelling te kunnen traceren. Deze mail wordt uiterlijk 00.00 in de nacht verstuurd. Controleer of deze mail in jouw spam box terecht is gekomen. 

 

Kan ik een afwijkend afleveradres kiezen? 

Je kunt op de afrekenpagina een apart afleveradres kiezen. 

Verkopen jullie originele producten?

Wij verkopen alleen originele producten, ingekocht bij officieel erkende leveranciers. Je hebt 100% gegarandeerd een echt product wanneer je een aankoop doet. 

 

Hoe snel ontvang ik een bestelling? 

Niet is zo belangrijk als de levertijd. Daarom zie je nog voor je iets bestelt wanneer we het artikel bezorgen. Artikelen die direct op voorraad zijn, heb je meestal de volgende dag in huis. Artikelen die niet op voorraad liggen, zijn iets langer onderweg. Hier ontvang je ook een update van ons van.

 

Ik heb geen bevestiging gehad, is mijn bestelling gelukt?

Meestal krijg je binnen een paar minuten een e-mail met de bevestiging of jouw bestelling gelukt is. In enkele gevallen kan het zijn dat deze mail in de spambox terecht is gekomen. Wanneer je een account bij ons hebt, dan kun je ook in jouw account kijken of de bestelling gelukt is. 

 

Kan ik telefonisch of per mail een bestelling plaatsen? 

Wanneer een artikel niet op de site staat, is er een kans dat wij het in ons magazijn of winkel nog wel op voorraad hebben. Wij kunnen dan het artikel reserveren of zo nodig voor je bestellen.

Hulp nodig bij het plaatsen van een bestelling op de site? Dat kan ook via de mail of telefonisch!

Kan ik veilig betalen? 

Je bent altijd verzekerd van een veilige betaalomgeving. Liever achteraf betalen? Dat kan uiteraard ook. Bekijk het kopje achteraf betalen. 

 

Kan ik achteraf betalen? 

Meestal wel. Als het niet kan, komt dat door 1 of meer van de onderstaande factoren:

  • Totaalbedrag van de bestelling
  • Soort artikelen 
  • Eventueel onbetaalde facturen bij Klarna
  • Aantal bestellingen die je eerder bij ons geplaatst hebt
  • Bezorging op een afhaalpunt
  • 1 van de facturen is overgedragen aan een incassobureau

Je kunt jouw bestelling uiteraard wel afronden met een andere betaalmethode.

 

Welke betaalmogelijkheden biedt ParfumSales aan? 

  • IDEAL (via de vertrouwde online betaalomgeving van jouw bank)
  • Klarna achteraf betalen in 30 dagen
  • VISA
  • MASTERCARD
  • American Express
  • Bancontact

Welke methode je ook kiest, je betaalt altijd veilig. 

 

Ik heb een factuur nodig, hoe kan ik die krijgen? 

De factuur mailen wij altijd. Heb je deze mail niet gehad? Neem dan contact op met onze klantenservice. 

 

Zijn de getoonde prijzen inclusief BTW? 

De prijzen op de site zijn inclusief BTW. In je winkelmandje is zichtbaar wat het alleenstaande bedrag aan BTW bedraagt. 

Ik heb een probleem, hoe neem ik contact met jullie op? 

Wij staan altijd klaar om je te helpen of te adviseren. Je kunt ons contacteren door een e-mail te sturen naar [email protected] en wij zullen hier zo snel mogelijk op reageren. 

 

Ik heb geen kopie van mijn bestelling per e-mail ontvangen. Wat is er gebeurd? 

Het kan voorkomen dat onze mails in de map met ongewenste e-mails terecht is gekomen. Wij vragen je dan ook deze goed te controleren. Als je een van onze mails hier aantreft, gelieve deze te markeren als 'geen spam' zodat deze in de toekomst niet meer hiervoor aangezien worden. 

 

Het zou natuurlijk ook kunnen komen dat je een verkeerd e-mailadres hebt ingevoerd. Heb je hierdoor geen mail ontvangen? Neem dan contact met ons op. 

Welke pakketdienst levert mijn bestelling af? 

In Nederland werken wij met DHL en in België leveren wij met PostNL. 

 

Wat zijn de levertijden? 

Als je maandag tot en met vrijdag voor 18.00 bestelt, betekent dat het morgen al in huis is. Bestellingen gedaan op vrijdagavond, zaterdag en zondag zullen dinsdag bezorgd worden. 

Het kan tijdens drukke perioden voorkomen dat de levertijd wat langer duurt (vooral tijdens de feestdagen). Wacht daarom niet te lang en bestel op tijd. Wij zullen je uiteraard op de hoogte brengen als je pakket vertraging heeft opgelopen. 

 

Wat voor soort verpakking gebruiken jullie voor de bestellingen? 

Na zorgvuldig testen en duizenden zendingen zijn wij erin geslaagd om een optimale combinatie van materialen te vinden. 

Wij maken gebruik van hoogwaardig dikker karton en hebben zo een mooi milieuvriendelijk alternatief voor schuimfolie en bubbelplastic. Wij zorgen zo dat zelden de producten in slechte staat aankomen. Daarbovenop zorgen we voor een zorgvuldige afhandeling bij de assemblage van de bestellingen. 

 

Levering wordt vertraagd, wat moet ik doen? 

Van onze kant zullen we proberen de aangekondigde levertijden te respecteren. Nadat onze verzendpartner jouw bestelling ontvangen heeft, zullen zij een mail sturen met daarin de optie om het pakket te volgen. Je kunt dan precies zien waar het pakketje zich bevindt en wanneer je deze kunt verwachten. Bij vragen over de status van het pakketje, kan je ons gerust een mail sturen. 

Kan ik een bestelling retourneren?

Ja dat kan, maar let op de retourvoorwaarden. Kijk hiervoor naar de pagina retourneren. 

 

Moet ik betalen voor mijn retourzending? 

Retourkosten zijn voor rekening de klant.

 

Ik heb een fout gemaakt, kan ik mijn bestelling wijzigen? 

Eenmaal geplaatste bestellingen kunnen vaak niet veranderd worden. Geef zo snel mogelijk via de mail of telefoon ons de wijziging door en wij zullen proberen dit in orde te maken. Door de drukte kunnen wij niet garanderen dat de wijzigingen succesvol worden doorgevoerd. 

 

Wat moet ik doen als de bestelling niet compleet is? 

Wij vragen je eerste je mail te controleren. Soms worden bestellingen gesplitst gestuurd waardoor het in meerdere zendingen bezorgd kan worden. Dit wordt vaak ook aangegeven in de mail door middel van meerdere track and trace codes. Je kunt de ontbrekende producten dus nog altijd iets later ontvangen. 

Mocht het toch niet kloppen, dan vragen wij dat je zo snel mogelijk contact opneemt. Alleen dan kunnen wij gericht de beste oplossing voor je aanbieden. 

 

Heeft het etiket of de doos een kleine variatie op de foto in de advertentie? 

Gezien onze uitgebreide productcatalogus en onze constante productrotatie, kunnen wij niet garanderen dat de getoonde afbeeldingen 100% het ware beeld van het product weergeven. Wij verplichten ons dus niet tot retournering om redenen van esthetische verschillen in fles en/of doos. 

Foto's van producten zijn in vele variaties te vinden online. Deze verschillen kunnen ontstaan door een verscheidenheid aan factoren. 

 

Hoe lang duurt het tot ik mijn geld terugkrijg? 

Het geld wordt gerestitueerd via de manier waarop je betaald hebt. Dit kan maximaal 5 werkdagen duren. 

Welke gegevens hebben jullie van mij? 

De gegevens die je zelf invult tijdens het bestellen, zoals je naam, bezorgadres en natuurlijk je e-mailadres. Die gegevens gebruiken wij om je bestelling op het juiste moment en de juiste plek te bezorgen. In sommige gevallen hebben wij ook het telefoonnummer nodig. Alle gegevens die je invult op  ParfumSales worden bewaard in onze database. Die is beveiligd met de modernste technieken. 

 

Hoe lang worden mijn gegevens bewaard?

Wij zijn wettelijk verplicht de gegevens minstens 7 jaar te bewaren. Het gaat dan om de gegevens die wij gebruiken om je bestelling te verwerken en de overeenkomst uit de voeren die je met ons gesloten hebt. Als je 7 jaar niet actief bent geweest bij ons, wissen we automatisch alle gegevens die herleidbaar zijn naar jou. 

 

Hoe weten jullie waar ik naar zoek? 

Net als een gewone winkel willen we je zo goed mogelijk helpen door je persoonlijk te benaderen en te inspireren. Dit doen we door onze winkel in te richten aan de hand van jouw zoek-, klik- en koopgedrag. Hiermee kunnen wij jou onder andere relevante aanbevelingen doen en e-mails sturen. 

Winkelwagen